neděle 27. září 2015

Mých 10 nejmilejších romantických filmů

Podzim je definitivně tady. Což kromě spousty božích věcí znamená i to, že je pořád víc a víc tma a počasí je víc a víc chladnější. V takovém období je nejlepší zalézt si hezky pod deku do pelíšku. Udělat si horkou čokoládu, čaj nebo kávu a pustit si nějaký krásný film. (Případně otevřít knihu, ale pro tentokrát zůstaneme u filmů.)
Neb ve mě podzim vyvolává nostalgickou až romantickou náladu, ráda bych se s vámi podělila o mé nejmilovanější romantické filmy. Třeba jste něco z toho ještě neviděli a konečně budete mít důvod. A pokud viděli, tak dejte vědět, který ze zmíněných filmů máte nejraději. Jestli tedy vůbec máte romantické filmy rádi. Případně mi napište, jaký je ten váš srdci nejbližší.


1. Pýcha a předsudek /2005, Joe Wright/

Pýcha a předsudek je podle mě prostě jeden z nejkrásnějších příběhů. Zbožňuju ho od prvního přečtení. A film patří k mým nejoblíbenějším vůbec. Navíc Joe Wright je podle mého geniální režisér a hrozně se mi líbí jeho estetika a vůbec všechno. Mimoto Matthew jako pan Darcy je zkrátka božský. A Keira mi v tomhle filmu poprvé dokázala, že je talentovaná herečka a od té doby jsem si ji oblíbila.

2. Moulin Rouge /2001, Baz Luhrmann/

Další moje naprostá srdcovka. Poprvé jsem tenhle film viděla asi v devíti, ale ne do konce. Pak jsem ho viděla ještě několikrát, ale nikdy celý. Takže jsem až do nějakých patnácti netušila, jak to vlastně končí, ale už tehdy jsem ho milovala. No a když jsem konečně viděla po těch letech i konec, tak jsem si ho zamilovala ještě víc. Zkrátka je božský. Písničky umím zpaměti, má to dokonalé herce, nádherné kulisy, kostýmy a atmosféru. Baz Luhrmann je další filmový génius a jeho filmy jsou boží.

3. Romeo a Julie /1968, Franco Zeffirelli; 1996, Baz Luhrmann/

Stejný příběh. Dvě verze. Obě naprosto božské. Nemůžu říct, že bych měla jednu raději. Takže sem dávám obě. Obě mají své kouzlo a obě bych mohla sledovat dokola a dokola. Prostě Shakespeare v celé své kráse.

4. Titanic / 1997, James Cameron/

Klasika s více jak deseti Oscary. Každý to zná a každý to viděl. Pokud jste to neviděli, tak to koukejte napravit. Dokonalé dílo a jeden z nejlepších Camerenových filmů. Leonardo a Kate jsou spolu dokonalí. Zkrátka je to boží a miluju ten film.

5. Terapie láskou /2012, David O. Russell/

Trochu zvláštní film, ale perfektní. Není to úplně typická romanťárna a to se mi líbí. Kromě toho Jennifer za tenhle film dostala Oscara a není se čemu divit.

6. Hvězdy nám nepřály /2014, Josh Bone/

Poměrně nový film, ale hned se zařadil mezi mé oblíbené. Hold filmů, které mě dokážou rozbrečet není tolik, ale tenhle to dokáže. Asi nejpovedenější příběh Johna Greena. Talentovaní mladí herci. Krásná hudba a kamera. Co víc si přát?

7. 10 důvodů proč tě nenávidím /1999, Gil Junger/

Další Shakespearovská adaptace. A asi jeden z prvních romantických filmů, co se mi zalíbil, a který dokonce i končí dobře. Kromě toho Heath Ledger je v tomhle filmu děsně roztomilý.

8. Anna Karenina /2012, Joe Wright/

Zase knižní klasika. Zase Keira pod taktovkou Joe Wrighta. Plus úžasný Aaron. Kromě dalších super herců. Navíc nádherná hudba. Je to trochu jinak pojaté. Netypicky a jakoby divadelně, což je věc, která pro mě ten film dělá ještě zajímavější a krásnější. K tomu přidejte ty krásné kostýmy a nemůžete se divit, že slintám blahem.

9. Fantom opery /2004, Joel Schumacher/

Jeden z nejdokonalejších muzikálů. Klasika, o které každý snad minimálně slyšel. Nádherně natočené. Miluju ty kostýmy a kulisy a samozřejmě hudbu.
Emma je nevinně krásná a rozkošná. Gerard je zase perfektní Fantom. Co víc si přát?

10. Jeden den /2011, Lone Sherfig/

Nádherný příběh o dvou lidech, kteří se stále potkávají a stále míjejí, ale jejich láska přetrvává. Perfektní oddech. Anne mám moc ráda a v tomhle filmu je výborná.

Žádné komentáře:

Okomentovat