pátek 2. října 2015

InkTober

Je říjen! Což znamená, že umělci po celém světě se chystají nebo většinou už začali s InkTober challenge. Aby jste nebyli hned ze začátku zmatení, pokusím se vám ve zkratce vysvětlit, o co jde.
InkTober je iniciativa, se kterou přišel v roce 2009 ilustrátor Jake Parker. Jde v podstatě o to, že celý říjen, každý den nakreslíte jeden obrázek s pomocí inkoustu, fixu, tuše nebo něčeho na ten způsob. Jeho nápad se zalíbil spoustě lidem a rok, co rok se k této iniciativě připojuje stále více a více umělců.
Víc o tom, jak vše vzniklo, pravidla výzvy a tipy od autora najdete tady: http://mrjakeparker.com/inktober

Já jsem na tuhle výzvu narazila už před nějakou dobou, ale přes všechny starosti jsem úplně vypustila z hlavy informaci, že vůbec něco takového existuje. Naštěstí mám spoustu šikovných a kreslířsky zaměřených přátel, kteří mi takové věci připomínají.
Takže když se mě kamarádka zeptala, jestli se letos zúčastním InkTober, nejdřív jsem netušila o čem mluví. Když jsem zjistila, o co jde nadšeně jsem se přidala. Konečně jsem totiž zase začala víc kreslit a mimoto jsem vždycky chtěla umět kreslit s inkoustem nebo něčím podobným. A hlavně bez skicy. Což je asi největší výzva, protože bez skicy tužkou jsem úplně ztracená.

Každý týden tedy budu na blog a tumblr dávat obrázky, za uplynulých sedm dní. Denně bych to nezvládala neb doma nemám skener. Jsem zvědavá jestli budou za ten měsíc znát nějaké pokroky a jestli se mi podaří vyplodit aspoň jeden slušný obrázek. A hlavně doufám, že vydržím celých 31 dní.

Na závěr bych se s vámi chtěla podělit o tři ilustrátory, kteří hlavně kreslí inkoustem. Jejich ilustrace naprosto zbožňuji a doufám, že jednou se přiblížím jejich úrovni.
1,Tony DiTerlizzi
Jeho tvorbu můžete znát třeba z knížek Kronika rodu Spiderwickových. Umí nádherné nadpřirozené bytosti a jeho styl se mi prostě hrozně líbí.



2, Chris Riddell
Hodně ilustruje pro Neila Gaimana. Nádherný je třeba komiks Sleeper and the Spindle, který má mimochodem letos vyjít i česky. Taky má děsně roztomilé knížky o malé Adě. U nás zatím vyšla jen jedna. Anglicky to najdete pod názvem Goth Girl.



3, Lubomír Kupčík
U nás máme také talentované ilustrátory a jeden z mých nejoblíbenějších je právě Lubomír Kupčík. Jeho ilustrace jsem poprvé viděla v časopise Pevnost a zamilovala jsem si je. Jeho styl je tak specifický, že jeho obrázky si nelze splést s někým jiným. Dělá spoustu ilustrací především pro české sci-fi a fantasy spisovatele. Jako příklad třeba knížky od Petry Neomillnerové jako Zaklínačka Lota nebo Amélie a tma.



Jinak pokud by vás to zajímalo, tak i pár mých přátel se účastní InkTober a taky dávají své výtvory na sociální sítě. Můžete je vidět tady:


A samozřejmě pokud taky kreslíte nebo se i jen chystáte kreslit, tak směle do toho a přidejte se k Inktober taky.;)



Žádné komentáře:

Okomentovat