pátek 18. prosince 2015

Sněhové stýskání

Chybí mi sníh a pořádný mráz. Nevěřila bych, že něco takového řeknu, ale je to tak. V posledních pár letech je to se sněhovou nadílkou dost bída. Hlavně v prosinci. Nezdá se vám? Popravdě si nemůžu vzpomenout kdy naposledy byl sníh na Vánoce. Že by za to mohlo globální oteplování? Těžko říct. Zatím jsem to nezkoumala. Nějak žiji v tom, že počasí si zkrátka dělá, co chce a na má přání z vysoka kašle.
Tajně, ale doufám, že se sníh objeví alespoň v lednu a únoru. Aspoň trochu. Ono totiž když se určitý cyklický řád začne ztrácet už i v přírodě, tak si začínám říkat, že je asi fakt něco špatně. V zimě má být zkrátka zima. Vzduchem mají lítat vločky. Mají vám mrznout tváře od mrazu. Na oknech mají být obrázky z ledu a na okapech viset rampouchy.


Abych si tuhle sněhovou idylku alespoň trochu přiblížila znovu jsem shlédla Frozen. A nejen to. Pořídila jsem si taky kalendář na příští rok a samolepky s motivem právě Frozen. K tomu jsem začala sjíždět online webkamery z Norska a poslouchat norské rádio. Oni tam totiž sníh mají. Minimálně za polárním kruhem. Pokud by jste to doteď netušili, tak já bych do Norska moc ráda. Kor teď v zimě kvůli tomu sněhu.
To však neznamená, že bych zanevřela na Prahu. Ta je pořád krásná a kouzelná i bez sněhu. Letos budu Štědrý den trávit v práci, máme naštěstí otevřeno jen krátce, takže se pak jako loni půjdeme s Milým projít po centru Prahy a nasát nějakou tu vánoční atmosféru. Už se moc těším.




Jak jste na tom se zimou a sněhem vy? Máte ji rádi? Nebo jste spíš letní typ a láká vás víc teplo a moře? A kde letos trávíte Vánoce?

Žádné komentáře:

Okomentovat