čtvrtek 5. ledna 2017

Knihy za rok 2016

To by nebyl správný začátek ledna, kdybych nevydala článek o přečtených a pořízených knihách za uplynulý rok. Ten byl tentokrát dost slabý. Hlavně, co se čtení týče. Zvládla jsem přečíst jen 20 knih, což je o dost méně než loni. Za to, ale samé skvosty. Tohle je těch 5 nejlepších.

Skleněný trůn - Sarah J. Maas
Celaene mi naprosto učarovala. Jeden ze světů, do kterého jsem se zamilovala a nemůžu se dočkat dalších dílů.

Nejtemnější část lesa - Holly Black
Knížky od Holly mě ještě nikdy nezklamaly. Její příběhy o vílách a kouzelných bytostech jsou mé nejmilejší a ráda se k nim vracím. I když jsou spíš pro mladší čtenáře já si je užívám pořád.

Dalajlamova kočka - David Michie
Asi nejvíc miloučký příběh tohoto roku. Tahle kočka si Vás omotá kolem prstu. Spousta zábavy i poučení v přítulném obalu.

Ódinovo dítě - Siri Pettersen
Moje největší láska. Na Hirku a Rimeho nedám naprosto dopustit. Pomalu odpočítávám dny do dalšího dílu. Ráda bych si to pořídila i v norštině.

Než jsem Tě poznala - Jojo Moyes
V podstatě jsem nenapravitelný romantik a tahle knížka je nejen romantická, ale hlavně vtipná. I když jsem na konci přes slzy neviděla. Rozhodně kniha, kterou si ráda přečtu znovu.

Jako nejslabší knihu bych letos označila asi GOGO: Kluk z internetu. Není to vyloženě hrozné a nečtivé. Ale mně prostě ty knihy od YouTuberů nějak nejdou do noty.

Tady máte celý seznam knih, které jsem přečetla. Mé hodnocení k nim můžete najít na mém profilu na Databázi knih zde.

Přečtené knihy:

1. Wicca
2. Skleněný trůn
3. Nejtemnější část lesa
4. GOGO: Kluk z internetu
5. Co vám výživoví poradci neříkají, protože to nevědí?
6. Dalajlamova kočka
7. Ódinovo dítě
8. Metro 2033
9. Intuitivní lidé
10. Brooklyn
11. Sebevražedný oddíl: Kopanec do zubů
12. Pořádek nejen v hlavě
13. Pekelné město
14. Pán duší
15. Cesta čarodějky
16. Než jsem Tě poznala
17. Zaklínač: Poslední přání
18. Dalajlamova kočka a umění příst
19. Harry Potter a prokleté dítě
20. Čtenářský klub Jane Austenové

Ani tentokrát můj rozpočet nebyl ušetřen a knih jsem si nakoupila pěknou řádku. A dokonce i hodně těch vážně drahých. Možná se mi ani nepodařilo sepsat všechny, protože mám pořád dojem, že jsem na nějakou určitě zapomněla. Ale i tak si myslím, že 25 knih za rok je celkem dost.

Nové knihy:

1. Půlnoční koruna
2. Magická síla bylin
3.The art of Loish
4. Beginner´s guide to digital painting in Photoshop Characters
5. Animator´s survival kit
6. Harry Potter a kámen mudrců - ilustrovaný
7. Harry Potter a tajemná komnata - ilustrovaný
8. Móda
9. Nástroje smrti 6: Město nebeského ohně
10. Naučte se malovat: Vodovky, tempery, akvarel
11. Kreslete a malujte krásné tváře
12. Germánská kniha mrtvých
13. Dějiny Irska
14. Žítkovské bohyně
15. Lesní lišky
16. Psí zima
17. Bajky barda Beedleho
18. Christina
19. Turnus
20. Prach
21. Metro 2034
22. Metro 2035
23. Ódinovo dítě
24. Harry Potter a prokleté dítě
25. Než jsem Tě poznala

Co se týče čtecích plánů na tento rok, tak jsou dost ambiciózní. I po loňském propadu bych tentokrát chtěla zvládnout celkem 50 knih a z toho 20 ze Čtenářské výzvy, kterou opět pořádá Databáze knih.
S nákupem knih bych se ráda krotila, protože už vážně nemáme místo a ve sklepě se nám začínají kupit kromě krabic se vším možným i krabice s knihami.

Co jste přečetli vy? Máte nějaké tipy na knihy, co bych si mohla přečíst letos?

Žádné komentáře:

Okomentovat